Yukarı çık

Dikkat Etmeniz Gereken Google Sıralama Faktörleri

Google her büyük algoritma güncellemesi yaptığı zaman paylaştığı blog yazısındaki şu kısmı hatırlayarak başlayalım,

2015 yılında yaptığınız en iyi 100 film listesini 2019 yılında tekrar düzenlemek istediğinizde listenizin değişmesi elbette kaçınılmazdır. Daha önceden hiç var olmayan filmler listenize eklenecek. Yeni eklenen filmler yüzünden eski listenizde olan filmlerin yeri tekrar değerlendirmeye girecek ve eskiden olduğu yerden daha yüksekte olacaklar.

What webmasters should know about Google’s core updates

Google’ın arama sonuçlarındaki sıralama faktörleri yaptığı Ocak Core algoritma güncellemesi ile değişiklik gösterdi ve bu yüzden eski bilgilerimizle yeni güncelleme bilgilerini harmanlayarak bu listeyi güncellememiz gerekiyor. Sıralama faktörleri 200’den fazla ve hepsi farklı sorgularda ayrı ayrı önem taşıyor. Bütün sorgular için geçerli olan, en çok dikkat etmemiz gereken, temel başarıyı yakaladıktan sonra detaylara inmemiz gereken kısımlarına değinelim.

Google Sıralama Faktörleri

HTTPS

Https, tarayıcınız ile site sunucu arasındaki veri alışverişini şifreleyerek ziyaretçilerin güvenliğini arttırmaktadır. Eskiden beri Https ‘in etkisini ve Google’ın istediği bir sinyal olarak biliyoruz. Çoğu tarayıcıda artık siteniz güvenli değilse, adres barında güvenli değil uyarısını görüyorsunuz.

John Mueller tarafından HTTPS ‘in sıralama için çok büyük bir etkisi olmasa da küçük miktarda dikkat ettiklerini söyledi. Aklınızda soru işareti kalmadan sitelerinizde SSL kullanabilirsiniz.

Site açtığınızda yapacağınız şeylerin en başında SSL ve HTTPS yönlendirmelerini aktif etmek olsun. Bunu da;

Sitenize bedava SSL sertifikası almak için LetsEncrypt‘ten ücretsiz şekilde alabilirsiniz.

Mobil Uyumluluk

1 Temmuz 2019’da Google siteleri, mobil öncelikli dizine geçirmeye başladığını duyurmuş ve geçen yayımladığımız yazımızda tüm sitelerin %70’ini hali hazırda bu kısıma taşıdığını söylemiştik. Sitenizin mobil uyumlu olması, mobil tarafında herhangi bir sorun yaşamamanız gerekmektedir. Bunu Search Console’daki Mobil Kullanılabilirlik raporundan kontrol edebilirsiniz. Mobil kullanılabilirlik raporunda sitenizle alakalı olarak hiçbir problemin bulunmaması yararınıza olacaktır.

Sitelerinizde premium bir tema kullanıyorsanız hali hazırda mobil uyumlu ve responsive bir tasarıma sahip olacaktır. Bu yüzden bu kısmı da çok düşmenize gerek yok, sadece kullanacağınız temaya dikkat edin ve mobil uyumlu olduğundan emin olun. Mobil uyumluluk testine buradan ulaşabilir ve sitenizin uyumlu olup olmadığına bakabilirsiniz.

Mobil öncelikli dizin hakkında daha fazla bilgi almak için buradaki konuya bakabilirsiniz.

Sayfa Hızı

Google, sitenizin masaüstü ve mobil versiyonlarının açılma hızları ile ilgili olarak birçok bilgi verdi ve belirli saniye sınırların altında olması sağlıklıdır dedi. Hatta mobil versiyonlar için tüm sitelerin İlk Zengin İçerikli Boya zamanlarını sıralayıp ne kadar sürede açıldıklarını gösterdiği bir inceleme yazısı da mevcut. ( Google’ın bu hızlar hakkındaki sunduğu görüşleri bu makaleden inceleyebilirsiniz. )

TTFB (İlk zengin içerikli boyanın) arama sonuçlarının sıralanmasında etkisi olmadığını söyüyor.

Google’ın sadece İlk zengin içerikli boya için verdiği sonuçlarla alakalı olarak tweette John Mueller, “ İlk zengin içerikli boya kısmını sıralama faktörü olarak kullanmıyoruz. Sadece bir sonuca odaklanıp diğerlerini görmezden gelmeyin ” şeklinde yanıt verdi.

Siteleriniz kullanıcılar için hızlı bir şekilde açılması gerekiyor. Mobil de veya masa üstünde olsun yavaş açılan siteyi hiçbir kullanıcı istemez . Uzun sürelerde açılan sitelerde kullanıcılar içeriğinizi görmeden sitenizi terk edebilir. Peki biz sitenizin hızlı veya yavaş olduğunu nasıl gözlemleyeceksiniz?

Google’ın sitemizi test etme imkanı sağladığı PageSpeed ile masa üstü ve mobil hızını test edebilir ve eksiklerinizi görebilirsiniz. Bunun yanında Search Console ‘daki Hız(Deneysel) raporuyla yavaş olan sayfalarınızı görüp üstünde çalışmalar yapabilirsiniz.

Search Console - Site hız raporu
Search Console – Site hız raporu

Kullanıcı Deneyimi

Google kullanıcılara en yararlı olabilecek deneyimi sunan içerikleri öne çıkarmayı istediğini ve bu hedef doğrultusunda çalıştığını her zaman dile getirdi.

Google’ın yayımladığı Arama motoru optimizasyonu başlangıç kılavuzunda yazan, ” Kullanıcılarınızın faydalanabileceği bir web sitesi oluşturmalısınız ve tüm optimizasyonlar kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunmaya yönelik olmalıdır.  ” oluşturmanız gereken sitenin yapısını ve optimize ederken hangi kısma odaklanmanız gerektiğini belirten bir cümle.

Google’ın hizmet sunduğu kişiler, arama sorgusu yapan kullanıcılar olduğundan dolayı kullanıcıya en fazla yarar sağlayacak içeriği karşılarına çıkarmak istemektedir. Sitenizin teknik alt yapısının ve On-Page SEO kriterlerini karşılaması gerekmektedir. Peki kullanıcı deneyimi dediğimiz şey tam olarak ne oluyor?

  • Okuması ve anlaması kolay içerik yapısı,
  • İyi organize edilmiş, hiyerarşi düzeni yerinde yapılmış site,
  • Sitenizin kategorisine uygun ilginç, kullanışlı, karşılaştırmalı veya bilgi içeren içerikler,
  • Responsive tasarım,
  • Kullanıcıya zorluk yaşatmayacak veya içeriğin önüne geçmeyecek site reklamları,

Kullanıcı deneyimlerini sitenizde, sorgulara gelen tıklama oranları, sitenizde geçirdikleri süre, hemen çıkma oranları gibi faktörleri Google Analytics ile gözlemleyebilirsiniz. Fakat, Google Analytics kodlarının bazıları adblock tarafından yakalanıyor bu yüzden sayım gerçekleştirmiyor. Google çalışanları da 2015 yılında Google Analytics’de yer alan bilgileri sıralama faktörü olarak kullanmadıklarını zaten söylediler.

Bu yüzden verileri sıralamada yer almak için değil, kullanıcılar için oluşturduğumuz içeriğin ne gibi hataları olduğunu ve geliştirmek için neler yapabileceğimize bakmak için kullanmak daha doğru olacaktır.

Google Deneyimi

Sitenizin teknik yeterliliği, içeriğinizle bağlantı olarak çalışan arama motoru tarafından görülmesi ve anlamasından sonra kullanıcılara daha anlamlı bir şekilde sunulmasını sağlayan çalışmalardır. Kullanıcılar için içeriğimizi iyi optimize etmemiz gerekirken, Google içinde teknik altyapımızı geliştirmemiz gerekiyor. Googlebotlarının sitemizde bulunan içerikleri anlaması ve tanımlaması için bizim de yol gösterici konumunda görev almamız gerekiyor.

Yapabileceğiniz teme gelişmelerin başında Zengin Sonuçlar gelmektedir.

Zengin Sonuçlar

Google sayfanızdaki içeriği anlamak için yapılandırılmış verileri kullanır. Sitenizde bulunan yapılandırılmış verilerde Google aramalarında zengin sonuçlara ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Google, data-vocabulary yapılandırmasını artık kullanmadığını bunun yerine Schema.org yapılandırması ile devam edeceğini açıkladı. Bu yüzden eski bir yapılandırmaya sahipseniz schema.org yapısı ile güncelleme yapmanız gerekmektedir.

Zengin sonuçlar test aracını buradan ulaşabilirsiniz.

Öne Çıkırılmış Sonuçlar
Google Searchkiaison ‘un Featured Sonuçlar hakkındaki tweet
İlgili: Gösterimler, konum ve tıklamalar nedir?

Google yayımladığı tweet ile birlikte eğer siteniz öne çıkarılmış sonuçlarda yer alıyorsa bir daha ilk sayfa sonuçlarında tekrar gösterilmeyeceğini belirtti.

Eskiden sıfırıncı sıra ( Zero Position ) diye tabir ettiğimiz sonuç ocak güncellemesi ile değişerek artık ilk sayfadaki ilk 10 sonuç arasında yer aldığını görüyoruz.

Bu durumun aykırı olduğu durumlar ise sadece video ve kullanıcılar bunu da sordu kısmı sıralamadan sayılmıyor. İki sonuçta sıralama sırasına etki etmeden zengin sonuç olarak gözüküyor.

Öne çıkan snippet’inizi kaybederseniz ne olacak?
Danny Sullivan, öne çıkarılmış sonuçlarda artık tekrarlanan linkinizin bulunmayacağını söylüyor.

Eskiden öne çıkarılmış bir sonucu kaybetseniz bile ilk sayfada tekrarlanan linkiniz sayesinde kalabiliyordunuz. Peki şimdi ne olacak?

Ne yazık ki bu sorunun cevabı hali hazırda bulunmuyor ve Google’da bu durum karşısında bir yanıt vermiş değil.

Öne çıkarılmış bir sonucu kaybettiğinizde tekrar 1. sayfada olacağınız kesin değil ve bu dikkat etmeniz gereken önemli bir nokta.

Bazı SEO uzmanları sitelerini öne çıkarılan sonuçlardan uzakta tutmak için data-nosnippet yapısını kullandılar. Çünkü unuttukları şöyle bir sonuç vardı, Sesli aramalar (Voice Search). Türkyie şartlarında çok fazla kullanımını görmesekte, Amerika’da kullanım oranı çok yüksek ve git gide de artmaya devam ediyor.

Sıfırıncı sıra bitti
Danny Sullivan, Öne çıkarılmış snippetleri engellemenin zararı hakkında attığı tweet

Google 6 Şubat tarihinde yayınladığı makalesinde, Siri’ye eklenen bir shortcut sayesinde ” Search with Google ” komutunu kullanarak arama yapabilmenize olanak sağladı.

Türkiye için sesli aramaların çok yaygın bir kullanımını görmesekte, Global olarak yapılan aramaların %27’si sesli arama şeklinde yapılıyor.
Kaynak: Google Raporları

Google’ın Siri ile arama yapabileceğiniz blog gönderisinin tam halini buradan okuyabilirsiniz.

Sorgu Türü

Google yapılan her arama sorgusu için aynı sıralama faktörlerini kullanmamaktadır. Her sorgu türü için kullandığı yöntem ve sıralama faktörleri farklılık göstermektedir.

Ticari bir ürünle ilgili bir arama sorgusunda önemli olan faktörler daha çok fiyat bilgisi ve karşılaştırması, incelemeler, yorumlar ve ürün özellikleri daha ön planda olacaktır. Kullanıcıların bunları görebilmeli ve rahatça ulaşma imkanı sahip olmalıdır. Google’ın da bu bilgileri anlamasına yardımcı olacak geliştirmelerin, veri yapılandırılmasının yapılması gerekiyor.

Elbise veya ayakkabı gibi geniş bir anahtar kelimede arama yaptığınız zaman karşınıza çıkacak arama sorguları e-ticaret sayfaları olacaktır. Kullanıcılar satın alabilecekleri modelleri görmek ve fiyat karşılaştırması yapabilmek istediği için bu tarz sayfalara yönelmiştir. Bu durum da arama sonuçlarının e-ticaret sayfalarının üst sıralarda yer almasını sağlamaktadır.

Kravat nasıl bağlanır şeklinde bir arama yaptığınızda öğrenme ve bilgi alma ihtiyacı durduğu için buna uygun blog içerikleri ön planda çıkacaktır. ( How To – nasıl yapılır- zengin snippeti de dahil olmasını isteyecektir Google. ) Sorgu türüne uygun içeriğinizi nasıl oluşturabileceğinizi arama sonuçlarına bakarak çok rahat bir şekilde bulabilirsiniz.

Arama sonuçlarındaki baskın içerik stili, o arama sorgusunun türünü belirleyecektir. Bu durumda sizin de bu tarzda içerik oluşturmanız gerektiğini anlayabilirsiniz. iphone 11 kutu açılımı gibi bir arama sorgusu, sayfalardan, bloglardan ve kategorilerden önce videoların daha önemli olduğunu gösteren bir arama sorgusudur. Web sitenizi bu arama sorgusu için ilk sıraya taşımanız imkansız olacaktır. Bu yüzden böyle bir sorguda öne çıkmak istiyorsanız video içeriğiniz ile öne çıkmanız gerekiyor.

Bilgilendirici, nasıl yapılır, blog tarzı içeriklerdeki önem, değinilen konunun türüne göre yine değişecektir. İçerikte nelere değindiğiniz, ne kadar bilgi verdiğiniz, kullanıcı yararına neler yaptığınız daha önemli olacaktır.

İçerik Derinliği

Google, yapılan sorgulara göre kullanıcıya en iyi içeriği oluşturan sonucu ilk sıraya taşımak istiyor. Bu nedenden dolayı arama yapanların kullanıcıların sorgu ile alakalı bilmek istedikleri şeyleri sunan sonuç, ilk sırayı kazanan olacaktır.

Ama bu durum yazınızın ne kadar uzun olduğu ile ilgili değildir. Uzun yazılmış içerikler her zaman daha iyi demek değildir.

2015 yılında kullanıcıların daha alakalı sonuçlar görmesine olanak sağlayan makine tabanlı arama algoritması Rankbrain ile tanışmıştık. Google bu konunun üstüne gitmek ve kendini geliştirmek istediğini açık açık Ekim ayı sonunda duyurduğu BERT ( Bidirectional Transformers for Language Understanding ) ile kesinleştirmiş oldu.

Google BERT güncellemesini kaçıranlar için kısaca, Natural Language Processing (doğal dil işleme) ile kullanıcıların nasıl sorgu yaptıklarını anlamak için kullandığı, sinirsel ağ tabanlı yapay zekadır. Google’a göre BERT, “arama sonuçları ve kendi algoritmalarındaki son 5 yıldır en büyük sıçrayışı” temsil ettiğini söylüyorlar.

BERT şu an itibariyle tüm arama sonuçlarına etki etmek yerine her yapılan 10 arama sorgusundan birine müdahalede bulunuyor. BERT’in çalışma mantığına örnek vermek gerekirse, yeni bir jaguar aldım şekilde bir makale yazıldığını düşünelim. Burada ki Jaguar ‘ın türü, araba veya hayvan olabilir. Yazı içeriğinde geçen metinlerden, resimlerden ve verilen bağlantılardan BERT bunun hangi anlama geldiğini bulabilmektedir. Daha iyi anlamak için Google’ın örneklerle BERT yazısına bakabilirsiniz.

Danny Sullivan, içeriğiniz iyi ise gerisini düşünmenize gerek yok.

İçeriğinizi BERT’e göre nasıl optimize edebilirsiniz gibi bir düşünceniz var ise bunu yapamazsınız. Çünkü BERT sizin yazdığınız içeriği incelemekte, konu bütünlüğü, anlatımı ve kullanıcının sorularına ne kadar cevap verebildiğinize bakmaktadır.

Danny Sullivan’ın dediğibi ” kullanıcılar için içerik üretin“.

Bu durum uzmanlığınız olan, otorite sahibi, doğal ve güvenirlik sağlayan kaliteli içeriği oluşturmaya odaklanmanız gerektiği anlamına geliyor.

İçeriğinizi yazarken kullanıcının konuyla alakalı olan her soruya cevap verirken bir yanda da bilgi alabilecekleri konulara yönlendirmeniz ve içeriğinizden tatmin olarak ayrılmaları gerekmektedir.

BERT Tanımı

BERT çift yönlü çalışan bir model olduğu için bir yandan içeriği tanırken bir yanda da eksik kalan yerleri kendisi tamamlayabilir. Google’ın bu konuyla ilgili örneğine bakalım.

Should i add transcripts to my episodes? gibi bir arama yaptığınız da sizin karşınıza Podcast bölümlerini kopyalamak ile ilgili sonuçlar çıkartmakta.

Yapılan aramada podcoast ile ilgili bir kelime geçmemesine rağmen episode ve transcripts kelimeleri Podcast ile maskelenmiş durumda.

Aşağıda yer alan patent bu durumun daha derinlerine inmek için ideal bir kaynak olacaktır.

Patent: Semantic model for tagging of word lattices
Dosya Tarihi: 21 Ağustos 2017
Yayım Tarihi: 7 Ocak 2020
Assignee: Google LLC
Açıklama: İçerikteki veya sorguda kullanılan kelimeler anlamsal olasılıklarını gösteren etiketleme ile sanal olarak maskelenir. BERT’in daha önce kelime anlamları ve diğer eklenecek kelimelerinin olasılıklarını tuttuğu diziler, yapılan aramadaki kelimeler ile karşılaştırılmak ve yeni bir kopya oluşturmak için kullanılır.

Google Bert güncellemesinin içeriği nasıl anladığını gösteren şema
Google Bert güncellemesinin içeriği nasıl anladığını gösteren şema

Kullanıcı belirli bir yanıt aradığında her zamanda uzun bir içeriği incelemek istemeyebilir. Anahtar kelime nedirbacklink nedir diye yapılan bir aramada kullanıcı uzun yazılar görmek istemez. Kendi sorusuna cevap almak için oradadır ve o kısmı aramaktadır.

Bu konularda yüksek bir sıralama istiyorsanız, ne kadar uzun yazdığınız değil, soruyu ne kadar iyi cevapladığınız daha önemlidir.

Araştırmaya gelen kişiye etkili, çalışılmış, uzmanlığınızı aktardığınız sağlam bir cevap veren içeriği aktarmaktır.

E.A.T – YMYL

E.A.T ingilizce Expertise, Authoritativeness ve Trustworthiness kelimelerinin baş harflerini temsil eden ” Uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik” anlamına gelmektedir. 2014 yılında Google’ın Kalite değerlendirme rehberini yayınladığında ilk kez karşılaştığımız E-A-T tanımın sıralama faktörü için önemini o zamanlardan beri biliyorduk. Fakat şunları da unutmamak lazım;

  • E-A-T bir sıralama faktörü değil, sayfa kalitenizi belirler,
  • E-A-T, Google’ın YMYL (Your Money Your Life) konuları ve sayfaları için kritik öneme sahiptir

Google’ın kalite rehberinde tanımladığı YMYL, “bir kişinin gelecekteki mutluluğunu, sağlığını, finansal istikrarını veya güvenliğini potansiyel olarak etkileyebilecek” bir sayfa veya konudur.

Google’a yazdığınız birkaç kelimeden sizin için doğru arama sonuçlarını nasıl ortaya çıkardığını 2018 yılında yayımladığı Helping you along your Search Journeys makalesi ile açıkladı. Bu makalenin şu an için neden konumuzla ilgili olduğuna hemen bakalım.

Patent İsmi: Determining search queries for obtaining information during a user experience of an event
Dosya Tarihi:
 15 Mart 2017
Yayım Tarihi: 28 Ocak 2020
Assignee: Google LLC
Kısaca Açıklaması:
Bu patent, kullanıcının yaptığı aramalardan sonraki arama için çok sayıda arama sorgusunu belirleyen ve her bir sorgu için daha sonra kullanıcının karşısına çıkartmak üzere planlamaya aldığı bir karmaşık sistemin çalışmasını açıklamaktadır.

Kamp aranması Sıralama Faktörleri
Kamp aramasında daha önce gezilen siteleri gösteren Google güncellemesi

Google’ın bize verdiği örnekte Camping aramasında kullanıcının daha önce ziyaret ettiği, arama sorgusuna uyan siteler ve önerilerin gözüktüğünü görüyoruz.

Web siteniz kamp malzemeleri satışı yapıyor olsa bile kullanıcı bu konuyla alakalı bilgilendirici içerikler arayabilir.

Oluşturduğunuz bilgilendirici içerikleri, çeşitli başlıklarda toplayabilir, kullanıcıların ve Googlebotlarının rahatça içeriğinizde gezinmesine ve anlamasını sağlayabilirsiniz.

Camping sorgusu hem ürün hem de bilgi içerikli sorgu türüne girmekte ve içeriğinizi oluştururken buna dikkat etmeniz gerekiyor.

Patent İsmi: Bulunduğunuz konuma özel içeriklerin gösterilmesi
Dosyalama: 20 Aralık 2017
Yayım: 18 Şubat 2020
Assignee: Google LLC
Tanım: Kullanıcının yaptığı bir sorgu, bilgisayarın konumunu kullanarak o bölgeye ait içerikleri gösterebilir. Etiketleme ile bir coğrafi konumun yüksek kaliteli dükkanlara sahip olduğunu belirleyebilir. Bu etiketlemeler, lüks otomobil, elmas veya tropik sahil tatili gibi anahtar kelimeleri tanımlayabilir ve bu anahtar kelimeleri konuma eşleyebilir. Bulunduğunuz konum lüks arabaların satıldığı bir yere yakınsa ve kullanıcı “yaz tatili” gibi bir arama yaptığında karşısına lüks tatil otellerini çıkartabilir.

Resim Optimizasyonu

Google’ın görsel güncellemesinden sonra görsel dosyalarınızı nasıl optimize etmeniz gerektiğini, gerekliliklerini buradaki konumuzda anlatmıştık. 

Google’ın görsel güncellemesi hakkındaki bilgiler

Google yeni görsel güncellemesinde bazı lisans geliştirmeleri yaparken bir yanda da bulunan resmin hangi kategoriye ait olduğunu, ürün mü, tarif mi yoksa video küçük resmi olduğunu anladığını gösterdi.

Bununla bağlantı olarak Google Cloud Vision API ile bir resmin üstündeki yazıları, konumu, şekli ve ona bağlantılı ürünleri sıralayabiliyor.

Google Vision API test ekranından bir görüntü.

Yukarıdaki Google I / O konferansında yayınlanmış olan görselde bilerek San Franscisco’daki Golden Gate köprüsüne benzeyen Lizbon’daki 25 de Abrik Köprüsü test olarak denenmiş.

Burada dikkat etmemiz gereken şey, Vision Api hiç zorlanmadan bu iki köprüyü birbirinden ayırt edebilmektedir.

Vision Api size bir resimde bulunan canlıları, yer işaretlerini, yüzleri, metinleri ve logoları, üstünde yazan metinleri, markaları bildiren ek bir liste sunmaktadır.

Vision Api, Google images ile aynı alt yapıyı kullanıyor ve birçok ön tanımlı resimlerin taranması sonucu size uygun sonuçları veriyor.

Siz de Google Vision Api’yi herhangi bir resim yükleyip test edebilirsiniz.

İçeriklerinizde kullandığınız resimler bu yüzden konunuz ile alakalı olması gerekiyor. Google artık resimlerin açıklamasında veya alt tag kısmında yazan bilgiler yerine direkt olarak resimleri taramayı tercih ediyor.

Buna göre de yazı içeriğini BERT ile anlayıp Vision Api ile birlikte de resimlerin alakasına baktıktan sonra konu içeriğinin kalitesinde belirli bir puan vermektedir.

Google’ın resimlerin içeriklerini anlamlandırdığı patenti buradan inceleyebilirsiniz.

Google Trends, keşfet veya Google Now kısımlarında Google’ın webmasterlardan istediği resimlerin yüksek kaliteli ve optimize edilmiş olmasıdır. Resimler nasıl optimize edilir, hangi formatı kullanmak gerekiyor? diye merak ediyorsanız Google’ın rehberine bakabilirsiniz.

Backlink’ler tartışmalı olarak en önemli sıralama faktörleridir. Google’ın temel sıralama algoritması olan Pagerank‘ın temelini oluşturmaktadır. Çok eskide kalmış bile olsa hala kullanımda olan Pagerank, Google çalışanı tarafından 2017’de bile kullanıldığı onaylanmıştır. Tabi o zamanlar Pagerank alternatif olarak diğer 100 faktör dediği kısım artık 200’den fazla faktör oldu.

18 yılın ardından hala Pagerank’ın sıralama faktörü olarak kullanıldığını bildiren tweet.

Backlink inşası oluşturmak ve yönetmek biraz zorlu bir süreçtir. Çünkü sitenize iyi bir katkı sağlayabilirken bir anda sitenizi hiç beklemediğiniz bir konuma götürebilir. Her alacağınız backlink sizi sıralama yukarı sıralamalarda aynı etkiye sahip olmayacaktır. Backlink inşası yapılırken sitenizin içeriği ile uyumlu ve otoriter siteler her zaman sizin için daha yararlı olacaktır.

John Mueller’a webmaster hangout oturumunda yöneltilen;

– “Is anchor text still an important ranking factor in 2019? 

JM: “With regards to anchor text in general we do use it… It’s something that we do pick up. It’s a great way to give us context about a link. In particular within your website.”

Webmaster Hangout

Soruya kesin bir cevap vermek yerine biraz çarpıtarak iç bağlantılara dokunarak cevap vermektedir. Bu cevap biraz tatmin etmemiş olacak ki ileride yaptığı açıklama ile yine iç bağlantılara bağlamayı tercih ediyor. Backlinkte kullandığınız anchor texti Google’ın takip etmeye devam edeceğini aynı zamanda da içeriğin ne kadar yararlı olduğunu ve alakalı olan sayfalara ne kadar bağlandığına bakacağını belirtiyor.

Sıralama faktörleri için backlinklerde kullanılan Anchor text’in neden önemli olduğu ise aşağıdaki patente eklenen bir bölümle aydınlık kazanıyor.

Anchor tag indexing in a web crawler system
Inventors: Huican Zhu, Jeffrey Dean, Sanjay Ghemawat, Bwolen Po-Jen Yang and Anurag Acharya
Assignee: GOOGLE LLC
US Patent: 10,210,256
Granted: February 19, 2019
Filed: April 1, 2016
Kaynak: Bill Slawski

Bill Slawski’nin yazısını detaylı incelediğinizde, bağlantı verilen anchor textin haricinde çevresindeki kelimelerde birer sanal anchor text gibi davranıp backlinke güç verdiğini söylemektedir. Bu yazılar anchor text olmasa bile onun gibi davranmaktadır.

Patentin söylemeye ve anlamlandırmaya çalıştığımız şey, bağlantı verilen metnin belirli bir yakınlığındaki kelimelerin de anchor text olarak sayılmasıdır. Buraya tıklayın gibi bir dış bağlantı/iç bağlantı verdiğiniz de algoritma çevresindeki konu ile alakalı metni seçip anchor text olarak kullanabilir.

Bert güncellemesi ile Google, yazılan içeriği daha iyi anlamakta ve cümle yapısında geçen, tekrarlanan, içerikle uyumunu daha net anlayabilmekte.

Bu durum bazı kullanıcıların aklına Footer, Menu, Sidebar linklerinin durumunun sorgulamalarına neden olmakta. Her sayfada gözüken linklerin değerini düşüyor mu yoksa, bu durum bizi spama mı götürüyor şeklinde sorular geldikten sonra Google bu duruma yüzeysel bir açıklama getirdi.

Google bu duruma, tek bir siteden çıkan aynı anchor text ve hedefe yönlenen çok sayıda bağlantılar sabit konumdaysa, bunların hepsini backlink olarak değerlendirmediğini söylüyor. O sitedeki en değerli sayfa hangisi ise, sabit duran linkin çıkışını o sayfadan yapıp değerlendiriyor ve diğerlerini görmezden gelebileceğini söylüyor. Fakat bu spam olarak algılamadığı anlamına gelmemekte.

Normalde Google, dışa bağlantı veren sitenin içeriğinin giden hedefe ne kadar uyumlu olduğuna dikkat ediyor ve bu linkleri takip ettiğini söylüyor. (John Mueller’in webmaster hangout konuşmasında.)

Author avatar
Seoz
SEOz.com.tr - Dijital Pazarlama ve SEO Ajansı