Yukarı çık

Google Görsel Arama Sonuçlarına “Teyit” Etiketi Ekledi

Google yeni yayımladığı güncelleme ile birlikte görsel arama sonuçlarına doğrulama/teyit bilgilerini de gösterecek.

Google, görsel arama sonuçlarında doğrulama kontrolü yapacak.

Görsel taraftaki yeniliklere bir yenisi daha katan Google, resimler tarafında kullanıcıların gördükleri resimlerin doğruluğu aşamasında daha çok bilgi sunmayı amaçlıyor. Google blog‘un da yayınlanan yazı da;

Fotoğraf ve videolar, insanların dünyada neler olup bittiğini anlamalarına yardımcı olmanın inanılmaz bir yoludur. Görüntünün kaynağı, özgünlüğünü veya içerikle alakası gibi sorular sorulduğunda, görsel medya gücünün dezavantajı da bulunmaktadır.

Bugünden itibaren, kullanıcıların internet ortamında gördükleri hakkında daha bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olmak için Google Görseller’deki görsellerin doğruluğunu küresel olarak ortaya çıkartıyoruz.

Google Blog

Google’ın kendi yayınladığı örnekte, Houston bölgesinde yüzen köpekbalığı görsel araması yapıldığında Google, küçük resmin altında ” Fact Check” (Teyit/Doğrulama) etiketi ekleyecek.

Google, burada gözüken bilgiler web sitesinde ClaimReview etiketi sağlamış içeriklerden sağlayacak. Fakat bu etiketi eklemeniz herhangi bir sıralama faktörü olarak sayılmayacak sadece kullanıcılara daha detaylı bir bilgi sağlamak için kullanılacağını da belirtiyorlar. Daha önce arama sonuçlarında ve Google news kısmında bu tarz doğrulama yöntemlerini duyurmuştu. Kaynak

Ayrıca buna ek olarak Youtube tarafında da ClaimReview ile doğrulama bilgilerini şu anlık Brezilya, Hindistan ve ABD ‘deki kullanıcılar tarafından ulaşılabilecek.

Google, ClaimReview işaretlemesini kullanmak için webmasterları teşvik etse de bunun açıkça bir sıralama faktörü olmadığını sadece Google Arama sonuçlarında, Görsellerde, News ve YouTube tarafında kullanıcı için yapılmış bir zenginleştirme olarak kabul ediyor.

Author avatar
Seoz
SEOz.com.tr - Dijital Pazarlama ve SEO Ajansı