Scroll to top

Core Web Vitals Sıralama Faktörü Olarak Belirtildi

Google, Core Web Vital’leri bir sıralama faktörü olarak dahil edeceğini duyurdu. Web sitesinin sağladığı genel deneyimi değerlendirmek için Core Web Vitals ile birlikte kullanıcı deneyimi birleştirerek yeni bir sıralama sinyali sunmayı amaçlıyor.

Google Core Web Vitals sıralama faktörü

Bu yeni sıralama önümüzdeki yıla kadar başlatılması planlanıyor. Webmasterların da bu süre boyunca sitelerini Core Web Vitals şartlarında güncellemesi için yardımcı olmakta.

Gelişen Sayfa Deneyimi

Page Experience Signal yani sayfa deneyimi sinyali yakın zamanda sıralama faktörü olarak hayatımıza girecek. Core Web Vitals’in yanında mevcut sayfa metrikleriyle de bağlantılı olarak çalışacak.

Google’ın yayınladığı blogtaki bilgilerde sayfa deneyimi; kullanıcıların bir web sayfasını nasıl algılandıklarını ve etkileşime geçtiklerini ölçmektedir. Bu geliştirmeler, tüm web tarayıcılarında ve ekran çözünürlüklerinde kullanıcılar için daha keyifli bir deneyim sunarken mobil cihazlarda da kullanıcının beklentisine göre gelişen bir düzen hazırlamasına yardımcı olmaktır. Bunun, kullanıcıların web sitesi ile daha çok etkileşime geçmesi ve daha az sorun yaşaması ile birlikte iş başarınıza katkı sağlayacağınıza inanıyoruz. şeklinde bir açıklama ile durumu bize anlatmışlar.

Core Web Vitals

Mayıs ayının başlarında tanıtılan Core Web Vitals (Temel Website gereksinimleri ) hız, yanıt süresi ve görsel düzen konularında bir dizi metriktir.

  • Largest Contentful Paint (LCP): yükleme performansını ölçer. Ana sayfanızın ne kadar sürede gözüktüğünü ve kullanıcıya aktarıldığını göstermektedir. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için bu değerin 2.5 saniyenin altında kalması önerilmektedir. Bu metrik ilk zengin içerikli boya ve zaman indekslerine bağlı olarak değişmektedir. İlk zengin içerikli boya ile karıştırılmaması gerekir ve PageSpeed sorgusuna yeni eklenmiştir.
  • First Input Delay (FID): İlk giriş gecikmesi etkileşimi ölçmektedir. Bu metrik kullanıcıların sitenizle ilk etkileşim kurmaya çalışırken hissettikleri deneyimdir. İyi bir kullanıcı deneyimi yakalamak için sayfalarınızın 100 ms altında bir FID değerine sahip olması gerekmektedir.
  • Cumulative Layout Shift (CLS): Kümülatif Düzen kayması sitenizin görsel kararlılığını ölçer. Görsel düzeni ölçer ve bunu nicelleştirir. Görünür sayfa içeriğinin beklenmeyen bir düzen kaymasına miktarını ölçmektedir. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için bu değerin 0,1 ‘den küçük olması ön görülmektedir.

Google’ın belirttiği bu yeni metrikler, site sahiplerine yükleme, etkileşim ve görsel düzen konusunda sağladıkları bilgilerle kullanıcı deneyimi en üst noktaya çıkarmak amacıyla tasarlanmıştır.

Core Web Vitals içeriği yıldan yıla güncellenecek ve hep bu şekilde kalmayacak. Kullanıcıların iyi bir web sayfa deneyiminden ne beklediğine bağlı olarak değişim gösterecek.

Şimdilik sadece Core Web Vitals’de yukarıdaki tabloda belirtilen sinyaller bulunmaktadır. Core Web Vitals hakkında daha fazla bilgi için Google’ın Webmasters bloguna bakabilirsiniz.

Arama Sıralaması ve Sayfa Deneyimi

Google, Core Web Vitals ve kullanıcı deneyim sinyallerini arama sıralama faktörlerine ekleyerek kullanıcıların sitelerde daha rahat gezinmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Yüksek kalitede sayfa deneyimi ve kullanıcıyı deneyimi sağlayan web siteleri Google keşfettiğinde, arama sonuçlarında daha üst sıraya taşıyacaktır.

Tabi ki tek başına bu faktörler yeterli olmayacaktır. Hala içerik ve arama sorgusunun alaka düzeyi oldukça önemli olacaktır. Fakat tek başına yeterli olmayacaktır. Yüksek kaliteli bir içeriğe sahip bir sayfa zayıf bir kullanıcı deneyimi sunduğunda üst sıralarda veya alt sıralarda görmek hala mümkün olacaktır.

Google’ın blog yazısında da belirttiği gibi, İyi bir sayfa deneyimi sunmak, alakasız içerikle üst sıralara geleceğini göstermez. Ancak benzer içeriğe sahip birden fazla sayfanın olduğu durumlarda, sayfa deneyimi arama’da görünürlük için çok daha önemli hale gelir.

Kullanıcıları tatmin eden iki mükemmel sayfa varsa, daha güçlü sayfa deneyimi sunan site arama sonuçlarında daha üstte yer alacaktır.

İçerik kalitesi hala ilk sırada yer alıyor ve sayfa deneyimi optimizasyonu ikinci planda geliyor. Daha kaliteli, kullanıcının arama sorgusuna cevap verebilecek içerik yüksek kaliteli sayfa deneyiminden daha ön planda olabilir.

Core Web Vitals Değerlerini Ölçme

Core Web Vitals değerlerini ölçmek istiyorsanız aşağıdaki Google araçlarından herhangi birini kullabilirsiniz;

  • Search Console
  • PageSpeed Insights
  • LightHouse
  • Chrome DevTools
  • Chrome UX Raporu
PageSpeed testinde Core Web Vitals sinyalleri

Diğer sinyallere göz atmak ve sitenizin bunları karşıladığından emin olmak için;

  • Mobil Uyumluluk: Google’ın mobil uyumluluk test aracını kullanarak sitenizdeki hataları giderebilirsiniz. (Mobil Uyumluluk Test Aracı)
  • Güvenli Gezinti: Search Console ‘daki güvenlik sorunları raporuna bakıp herhangi bir sorun bulunup bulunmadığını inceleyebilirsiniz.
  • HTTPS: Web sitenizde HTTPS bağlantısı ile sunulduğunda tarayıcının adres çubuğunda kilit simgesi görmeniz gerekir.

Sonuç

-Bu değişiklikler için ne yapmanız gerekiyor?
+Şu anlık acele davranmaya gerek yok.

Google, bu değişikliklerin hemen olarak yapmanıza gerek olmadığını söylüyor. Çünkü gelecek yıldan önce bu değişiklikler aktif olmayacak.

Tabi ki bu değişiklikleri yayına almadan önce yine şu anki gibi herkese duyuracaktır ve hazırlanmanızı söylecektir.

Author avatar
Seoz
SEOz.com.tr - Dijital Pazarlama ve SEO Ajansı