Slide Arama motoru optimizasyonu (SEO) SEO, Search Engine Optimization ingilizce isminin baş harflerinden Türkçe’ye geçmiş olan bir kısaltmadır. Arama motoru optimizasyonu olarak günümüzde bilinen ve dijital pazarlama alanında en yüksek önemi taşımaktadır. Sitenizi görünür kılın

SEO Nedir?

Kullanıcılar yaptıkları aramalara yönelik en alakalı, doğru ve bilgi alabilecekleri içerikleri sunmayı hedefleyen Google’ın ve diğer arama motorlarının sıralama mantığını anlayıp buna göre gerekli optimizasyonların yapılmasını sağlayan sürecin tamamı SEO olarak adlandırılmaktadır.

SEO Nasıl yapılır, süreç nasıl işliyor?

Biz SEO sürecini, hedeflediğiniz kelimede üst sırala çıkarmak için uğraşılan çabadan ziyade, tüm sitenin bir bütün olarak kullanıcılarına ve Google algoritmasının istek/amaçlarına uygun olarak inşa edilmesinin gerektiğini düşünüyoruz.

Bu bağlamda değer önerisi olmayan veya bunu üretmek istemeyen projelerin herhangi bir SEO sonucu üretmeyeceğini düşünüyoruz.

Seoz Ajansı olarak çalıştığımız müşterilere SEO hizmeti verirken; en çok trafiği alabilecek, arama sonuçlarında doğru, detaylı sonuçları kullanıcılara ulaştırabilecek içerik odaklı SEO çalışmaları yapıyoruz. Arama motorlarının daha kolay ulaşabilmesi için teknik SEO iyileştirmeleri yaparak üst düzey bir popülarite sağlamayı hedefliyoruz.

Hedef Kitle Analizi

Anahtar kelime analizi: Sektöre göre uygun anahtar kelime analizi hedef kitleye uygun aranma hacmi yüksek kelimelere odaklanılarak yapılır. Belirlenen anahtar kelimeler doğrultusunda site içerikleri optimize edilir, URL yapıları güncellenir.

Rakip analizi: Sektördeki rakiplerinizi inceleyerek, belli bir dönem içerisinde organik trafiğinizde büyüme, organik trafiğin ciroya olumlu yansıması ve doğru anahtar kelimelerde arama sonuçlarındaki görünürlük hedeflenir.

Sektörel Analiz: Rakip analizi doğrultusunda sektörün rekabet oranı incelenir ve hedefler bu doğrultuda belirlenir.

KULLANDIĞIMIZ ARAÇLAR

Kullanıcı Kazanımı

İçerik optimizasyonu: Hedef kitlenize uygun ve aranma hacimleri yüksek anahtar kelimeleri içeren ziyaretçi dostu içerikler SEO‘ya uygun içerik olarak tanımlanabilir. Web sitesi içerikleri bu şekilde düzenlenir.

Mobil uyumluluk: Mobil uyumlu web siteleri, mobil uyumlu olmayan web sitelerine oranla daha üst sıralarda yer almaktadır. Bu doğrultuda web siteleri mobil uyumlu olacak şekilde düzenlenir.

Kullanıcı deneyimi: Kullanıcı deneyimi esas alınarak site içi etkileşim kontrolleri sağlanır.

KULLANDIĞIMIZ ARAÇLAR

Davranış Ölçümleme

Düzenli kontroller: Yapılan düzenlemelerin yazılımsal bir sorun ya da güncelleme ilebozulması mümkündür. Bu yüzden proje düzenli aralıklarla sürekli kontrol edilir.

Veri kontrolleri: Açılış sayfaları, en çok ziyaret alan sayfalar, organik trafik artışları, yeni kullanıcı artış oranları gibi veriler aylık, yıllık gibi periyotlar için incelenirken; aylık ya da sezonluk karşılaştırmalı olarak da incelenir.

Kullanıcı analizleri: Site içi kullanıcı davranışları optimizasyonlar konusunda ipuçları verir. Bu yüzden optimizasyonlar kullanıcı analizleri doğrultusunda yapılır.

KULLANDIĞIMIZ ARAÇLAR

Dönüşüm

Organik trafik satışa nasıl yansır?

  • Diğer pazarlama faaliyetleri ile kolay entegre olması verimi ve dönüşümü arttırır.
  • Arama sonuçlarında üst sırada yer almak daha fazla müşterinin markayı tanımasını, güvenmesini ve markanın büyümesini sağlar.
  • Kullanıcının asıl odaklandığı ürünleri ön plana çıkartarak dönüşümün arttırılması hedeflenir.

KULLANDIĞIMIZ ARAÇLAR

image

Blog & Rehberler

Google’dan John Mueller “Arama Sonuçları Bilim Değildir”

Google'ın Search Off the Record podcast'inin son bölümünde, arama ekibi

SEO Hizmetimiz Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Müşterilerimiz arasında yer almadan önce kafanıza takılan sorular olabilir. Her şeyden önce zamanınızı ve paranızı harcayacağınız için 12 aylık bir SEO sürecinde ki yanlış anlaşılmalar büyük bir zaman kaybına neden olacaktır. Bu yüzden sık sık karşılaştığımız soruları sizler için derledik.

SEO Çalışması ne kadar sürmektedir?

Süreklilik isteyen ve iyi bir çalışma gerektiren bir süreç içermektedir. SEO uzun vadeli bir süreç olmasına rağmen sürekli olarak en iyi yatırım getirisi sağlamak amacıyla çalışılmaktadır.

SEO Danışmanlığı ücreti ne kadar?

Hedeflediğiniz anahtar kelime, sektör rekabeti, sitenizin yayın geçmişi, ve pazar alanı büyüklüğüne göre değişiklik göstermektedir. Müşterilerimiz için özel olarak oluşturduğumuz yol haritası ve örnek çalışmaları görmek için fiyat teklifi yapabilmemiz için buradan teklif talebi oluşturabilirsiniz.

Tek bir kelimede ilk sırada olmayı hedefleyen SEO ajansları ya da danışmanları tercih edilir mi?

Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmaları sizi tek bir alanda değil birçok kelimede sıralanmanızı sağlamaktadır. SEO çalışmaları uzun, düzenli ve geri dönüşleri yüksek olan çalışmalardır. Kısa sürede ilk sıraya çıkan kelimeleriniz uzun vadede web sitenize ve kurumsal kimliğinize zarar verebilir.

SEO’yu mu yoksa SEM’i mi tercih etmem gerekiyor?

SEO çalışmaları uzun vadeli olarak sitenize etki eder ve yatırdığınız paraya göre geri dönüş oranı çok yüksek olurken, SEM çalışmaları sadece para verdiğiniz düzeyde size başarı sağlamaktadır. SEM’de yüksek miktarda ödediğiniz reklamların yerine aynı kelimelerde SEO çalışması yapıp uzun vadede tasarruf edebileceğiniz bir çalışma yapabilirsiniz.

Negatif SEO yapılan bir site için çalışma yapılabilir mi?

Sitenizin Negatif SEO yapıldığını düşünüyorsanız, SEOz sizin için dışarıdan gelen bütün backlinkeri analiz etmekteyiz. 5 farklı araç ile backlink analizi yapmaktayız, müşterimize konu ile alakalı bilgiler verildikten sonra Google Search Console üzerinden bu sitelerle ilgili linklerin reddedilmesini sağlanmaktadır.

Site içi SEO çalışması nedir ve ne işe yaramaktadır?

Site içi SEO çalışmaları, Google botlarının doğru bir şekilde web sitesini analiz edip, arama sonuçlarında bu bilgileri doğru yansıtılabilmesini sağlamak amacıyla web sitenin performansı ve teknik kısımlarını iyileştirme üzerine kurulmuştur.

SEO çalışmalarının geri dönüşünü sitemde ne zaman görebilirim?

SEO çalışmaları temelde 3 aşamada gerçekleşmektedir. SEO ajansı, müşterimiz ve Google. Seoz olarak biz web sitenizin tüm problemlerini ve geliştirebilecek kısımlarını analiz ederken, müşterimizde bu problemin çözümü için gerekli adımları atması gerekmektedir. Bu iki kısım ne kadar birbirine uyumlu ve ekip olarak çalışırsa süre kısalır ve artık Google’ın geri dönüşü beklenir.

SEO ajanslarının sitenizi iyi yönde geliştirdiğini nasıl anlayabilirsiniz?

SEO çalışmaları kısa zamanda etkisini gösteren çalışmalar değildir. Hedeflenen kelimeler ve yatırım miktarınıza göre 3 ay, 6 ay ve 12 aylık stratejiler ile geliştirilebilir. Tek bir kelimeyi hedeflemek yerine kategori bazında yapılan düzenlemeler sonucunda birçok kelimede yaşayan artış ile sadece hedef kelimede değil alt kelimelerinde bile sıralamaya girmeniz hedeflenmektedir.

Teknik düzenleme yapıyor musunuz?

Evet. SEOz bünyesinde barındırdığı yazılımcı ekibi ile sitenizin ihtiyacı olan teknik alt yapıyı, kodlama ve seo problemlerini düzeltmede yardımcı olabilir.

Başarı garantisi veriyor musunuz?

SEO Ajansı veya danışmanı, sitenizdeki mevcut problemlerin çözülmesi ve rakip analizlerin doğrultusunda Seo ajansı bir strateji geliştirip müşterilerine sunmakla yükümlüdür. Problemlerin çözülmesi durumunda marka gerekli sorumluluğu alması gerekmektedir. SEO ajansı sektörünüzdeki ulaşabileceğiniz potansiyeli gösterebilir ve hedef kitlenizi nasıl geliştirebileceğinizi sizlerle paylaşmaktadır. Herhangi bir kesin garanti vermek yanıltıcı olmaktadır, SEO bir ekip ve emek çalışmasıdır.

Bize telefon, e-posta veya yandaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.