Google Keen ile birlikte kullanıcılara daha fazla site ziyaretçisi çekme imkanı sağlıyor.
Sessiz sedasız bir anda hayatımıza giren Keen, ilk çıkan haberlere göre Pinterest’e rakip olarak çıktığını duymuştuk. Fakat bu tamamen doğru değil.
Keen’in amacı, kullanıcılara web sitelerini sürekli olarak tanıtan bir makine öğrenmesi kullanarak içeriğinizi öne çıkartmaktadır. Keen ile birlikte yeni bir trafik ağı kazanabilirsiniz. Bu durum da Keen’i biraz daha araştırmamız anlamına geliyor.
Keen nedir, ne işe yarar?
Keen, Area 120 projelerinden biri olan deneysel bir web site ve android uygulamasıdır. Area 120 projeleri, küçük bir ekibin birlikte çalışarak geliştirebilecekleri alanlar olarak tanımlanmakta. Google’ın kuluçka merkezi diyebiliriz.
Keen projesinin çıkışı, bir çiftin birbiriyle paylaşmak istediği etkinlikler, hobiler, hedefler ve bağlantılardan yola çıkarak büyüdü. Bu fikirlerin toplandığı bir alan ve yenilerini bulmak için bir araca ihtiyaç duymalarından kaynaklanmış. Pinterest’ten ayrılan en büyük özelliği ise, ilginizi çeken içeriği Google aramalar ve geçmişinize bakarak makine öğrenimi ile birlikte karşınıza çıkarmasıdır.
Keen’de sahip olduğunuz koleksiyon sayısı arttıkça ilgi alanınıza uygun daha kesinlikte bilgiler gösterecektir.
Keen trafik avantajını kaçırmayın
Keen’in sunduğu önemli özelliklerden biri makine öğrenimi ile site içeriğinizi başka kullanıcıların karşısına çıkmasını sağlayabilirsiniz.
Keen’in dinamik yapısı nedeniyle içerik sürekli bir sosyal medya gibi güncellemekte. Bu yüzden arama motorunda sadece arama sorgusu yaptığınızda çalışırken, Keen tarafında olaylar sürekli olarak aktif çalışmaktadır. Keen bu söylediklerini yaptığı sürece Pinterest tarafından daha güçlü bir konumda gelişim sağlayacak gibi duruyor.
Web site sahipleri, pazarlamacılar, web mağazaları Keen tarafına kendi stratejilerine nasıl ayak uyduracaklarına bakıp, daha detaylı incelemek gerekebilir.
Google’ın Keen hakkındaki blog yazısını okuyabilirsiniz.