SEO Danışmanlığı

Markanızın internet dünyasında varlığını duyurabilmek, daha fazla kişiye ulaşabilmek ve birçok müşteriye ulaşabilmek için sitenizde bir SEO çalışması yapılması arama motorları tarafından daha kolay bulunmasına yardımcı olmaktadır.


SEO hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) nedir? konumuza bakabilirsiniz.


SEO Danışmanlığı nedir?

SEO danışmanlığı, markanızın web sitesini Kullanıcılar yaptıkları aramalara yönelik en alakalı, doğru ve bilgi alabilecekleri içerikleri sunmayı hedefleyen Google’ın ve diğer arama motorlarının sıralama mantığını anlayıp buna göre gerekli optimizasyonların yönetilmesini sağlayan kişiye denmektedir.

SEO Danışmanlığı sürecinde, rakipler, pazar araştırması, hedef kitle, trafik öngörüsü ve kıyaslama yapılır. Sitede bulunan teknik problemleri de aynı zamanda tespit ederek müşteriye bunların çözümü için raporlama yapmaktadır.

SEO Danışmanlığı hizmeti nedir?

SEO analiz sürecinde, markanızın ihtiyaçlarını ve önceliklerini belirleyerek işlerinize katkı sağlayacak, hızlı geri dönüşler alabileceğimiz proje planı oluşturuyoruz. Ürün/hizmetinizi en iyi tanımlayacak şekilde inceleyip, size katkı sağlayabilecek konuları sıraladığımız ön analiz raporunu oluşturuyoruz.

SEO danışmanlığı, kendi firmanız kapsamında alacağınız SEO Uzmanı çalıştırarak yapabileceğiniz gibi, SEO ajansları ile çalışarak da gerçekleştirebilirsiniz. SEO uzun ve emek verilmesi gereken bir süreç olduğu için SEO danışmanı yapan ile markanın uyumu bu bağlamda çok önemlidir.

SEO Danışmanlık bedeli nasıl belirlenir?

SEOz, markanızın istediği ihtiyaçları karşılayabilmek için bir ön analiz sürecine başlar. Bu analiz sürecinde;

  • İnternet ortamındaki geçmiş trafik değerlerine,
  • Trafiğin nerelerden ve hangi cihazlardan geldiğine,
  • Rekabet ettiği kelimelerdeki şu an ki konumuna,
  • Hali hazırda düşüş ve yükselişteki kelimelerine,
  • Google güncellemelerine sitelerinin ne kadar uyumlu olduğuna,
  • Domain otoritesine bakmaktayız.

Bu tüm aşamalar bir rapor haline getirilip, bizimle çalışacak müşterilerimizle paylaşılmaktadır. Müşterimizi bize bir teklif ile gelirse, analiz raporumuza göre danışmanlık sağlayacak kişinin danışman/saat maliyet değerlendirmesi ile teklifin uygunluğu kontrol edilmektedir.

Blog sayfasının Kurumsal SEO’ya etkisi

Kurumsal alt yapılı bir sitenize daha fazla müşteri çekmek için kaliteli bir blog sayfası organik trafiğinize katkı sağlayacak bir geliştirme olacaktır. Site içi Seo çalışmasına da aynı zamanda ekstra bağlantılar sağlayarak içeriklerin birbiriyle bağlantılı olması sağlanmaktadır.

Organik trafik kurumsal marka bilinirliği açısından ve itibar yönetimi konusunda pozitif yönde katkı sağlar. Kullanıcılarınıza bilgilendirici içerikler ve etkileşimle paylaşımlar ile doğal backlink alımına da katkı sağlamaktadır.


SEO Danışmanlığı hakkında Sıkça Sorulan Sorular

SEO danışmanlığında içerik üretimi dahil mi?

Sitenizin SEO’ya uygunluğu açısından önerileri SEO danışmanlığı kapsamında sağlarken içerik yazımı danışmanlığı kapsamında dahil değildir. Herhangi bir içerik taleplerinizi yerine getirmek amacıyla Semantik SEO ve yeni Google Bert NPL uyumlu içerikleri Yaratıcı içerik üretimi hizmetimizden ulaşabilirsiniz.

SEO’yu ne kadar süre yaptıktan sonra bırakmam gerekiyor?

SEO hizmeti aldıktan sonra Google’da istediğiniz sıraya yerleştikten sonra sürekli o sırada kalacağınız beklentisine girmemeniz gerekiyor. Google sürekli güncellenen ve yenilenen algoritmaları ile bugün iyi dediğine yarın kötü diyebiliyor. Gelişmeler çok hızlı ve sürekli olduğu için güncel sıralama faktörlerine uygun bir site alt yapısı yapmanız gerekiyor.

SEO uyumlu içerik yazarken nelere dikkat ediliyor?

Eski SEO uyumlu makale yazılarının aksine, yeni Google Bert güncellemesi ile NPL (doğal dil uyumlu) ve Semantik arama uyumlu içerik yazımı ile bir kategorideki tüm alt kelimeler hedeflenmektedir. Bu tek bir kelime de sıralama almak yerine bir kategoriyi domine ederek birden fazla alanda doğal hit almaktadır.

SEO analizinde kullandığınız araçlar nelerdir?

Deepcrawl, ahrefs, ryte, screaming frog, majestic, SEMrush, Google analytics, ubersuggest, similarweb gibi araçlar vardı. Hepsinin kullanıldığı alan ve güçlü olduğu belli başlı durumlar vardır ve danışmanlık kısmında hepsinden yararlanılmaktadır.

Sosyal medya çalışması SEO çalışmalarında fayda sağlıyor mu?

Bu konu birçok SEO uzmanı tarafından tartışılmakta ve direkt SEO’ya katkısı olduğunu söylemek biraz zor. Paylaşımların getirdiği etkileşim, marka bilinirliği ve kazandırdığı organik trafik Marka yüzünün gelişiminin artmasını sağlamaktadır.

Anahtar kelimeleri nasıl belirliyorsunuz?

Kime hitap ettiğiniz, hitap ettiğiniz kitleye hangi amaçla hitap ettiğiniz ve görmek istediğiniz sonuca göre hedeflenen anahtar kelime öbeğini oluşturmaktayız. Bildiğiniz rakipler internet ortamında belki de rakibiniz olmayabilir ve alternatif rakipler ile karşılabilirsiniz.