Yukarı çık

On-Page Sıralama Faktörleri

Yüksek sıralamalarda yer almak istiyorsanız sayfanızı nasıl optimize ettiğiniz büyük önem taşıyacaktır.

SEO için On-Page sıralama faktörleri nedir?

Site içi optimizasyonu düzgün yapıldıysa arama sonuçlarındaki sıralamanızı önemli ölçüde yukarı taşıyabilir. Arama motoru sıralamalarını etkileyen en etkili One-Page faktörleri,

Sayfanın içeriği

Sayfanızın içeriği, onu arama sonucunda nerede bulunmasını gerektiren bir kısıttır. Kullanıcılar içeriğinizi ne kadar çok beğenirse, arama motorları da o kadar sevecektir. Unutmayalım ki, arama motorlarının hizmet verdikleri kişiler kullanıcıların kendisi. Bu yüzden iyi içerik oluşturmak önemli bir rol taşımaktadır. Peki bu iyi içerik dediğimiz şey ne demek?

SEO açısından ele alırsak, oluşturacağınız içeriklerin temelde iki özelliği olmalıdır. İçeriğiniz kullanıcının ihtiyacını karşılama ve paylaşılabilir olmalı.

Kullanıcı taleplerini karşılamak

En iyi içerik, en büyük bilgi talebini karşılamak için yazılmış en iyi işi yapan içeriktir. Endüstri 4.0 ‘ı açıklayan bilgilendirici bir Wikipedia makalesi de olabilir ya da yönetmenin filmlerinin sıralandığı bir liste de olabilir. Kullanıcı tarafından talep edilen bilgiye karşı cevap vermeniz içeriğinizi üst noktalara çıkaracak sonuçtur. Kullanıcı bilgi aradığında oluşturduğunuz sayfadan tatmin olmuş ve bilgiye erişiminde bir sorun olmadan sitenizden ayrılması gerekmektedir.

Paylaşılabilir olmak

Kullanıcılar beğendikleri içerikleri paylaşma veya yorum yapma eğilimdedirler. Bu yüzden içeriğiniz kullanıcıların oturum açmasından sonra görülebiliyor, sosyal mecralarda paylaşıma kapalı veya görülemeyen türde bir içerikse arama motorları da aynı şekilde değerlendirecektir. İçeriğiniz herkes tarafından ulaşılamıyorsa, internet ortamındaki en iyi veya en kötü içerik olması arasında bir fark yoktur.

Bu iki özellik detaylara inmeden kabaca sitemizin içeriği için gereklilik unsuru oluşturan ve taslak aşamasında kafamızda nasıl bir içerik oluşturmamıza yön veren özellikler. Biraz daha olayın detayına inip uygulama aşamasında nelere dikkat edeceğimize birlikte bakalım.

Site içi SEO Çalışması

Oluşturduğunuz içerik sayfaları sitenizin internet ortamındaki dış görünüşüdür. Çoğu zamanda ziyaretçilerin siteye gelmesinin nedenleridir. İdeal bir içerik sayfası oluşturmak istiyorsak, belirli bir konu üzerinde (genellikle ticari ürün, bilgi, hizmet veya nesne) bilgi vermeli, özel olmalı ve sayfa ile içeriğin birbiriyle alakalı olması gerekmektedir.

Google, Bert projesini geliştirirken kaynak olarak kullandığı <spna class=”brand-color”>Wikipedia</span> sayfalarından dolayı kullanıcıya bilgi verirken tüm detaylarına inilmesini, alakalı sonuçların gösterilmesini ve kullanıcı yararına olmasını istiyor.

Arama motoru optimizasyonu SERP sonucu On-Page SEO Önemi
Arama motoru optimizasyonu SERP sonucu

Arama Motoru Optimizasyonu” sorgusu internet ortamında bulunan diğer tüm içeriklerden ziyade doğru ve yapılan sorgunun tanımı olarak kabul edilmiştir. Hemen bir alt bölümde Google‘ın kendi rehberini görüyorsunuz. Fakat bu içerik tanım olarak değil kullanıcıya sağladığı rehber içeriğinden dolayı sıralamada yer almaktadır. Pek sıralamada en iyi performansı almak için nelere dikkat etmeliyiz?

Sitenizi Google’a bildirme

Sitenizi oluşturduğunuz zaman Google arama’daki performansınız takip etmek, herhangi bir hatadan kaynaklı sorunları çözmek ve Google’a sitenizi tanıtmak için kullanabileceğiniz Search Console aracını kullanabilirsiniz. Search Console yardımı ile Sitemap dosyanızı ve Robots.txt dosyanızı gönderebilirsiniz. Detaylı bilgiyi Search Console sayfamıza bakarak öğrenebilirsiniz.

Başlık yapısı

Başlık etiketleri ve H düzeni On-Page SEO ‘da içerikten sonra gelen en önemli faktörlerdir. Başlık yapısının detaylarına ve içerik yazarken dikkat etmeniz gereken detaylara Başlık yapısı konusunda değineceğiz.

URL yapısı

Google URL’de ne yazdığını takip etmediğini ve sıralama faktörü olarak kullanmadığını belirtmişti. Fakat bu durum hiyerarşi yapısını etkilediği için oluşturduğunuz URL yapısına dikkat etmeniz gerekiyor. İyi bir hiyerarşi ve bağlantı yapısı aşağıdaki gibi olmalıdır.

  • https://www.example.com/oyun/eski-atari-oyunlari

Bu linkteki hiyerarşi yapısı genel olarak bize oyun kategorisindeki eski atari oyunları içeriğini göstermektedir. Bu bilgi, arama motorları tarafından içeriğin hangi kategoride ve içeriğin neyle alakalı olduğunu anlamlarına yardımcı olacaktır.

Kötü kurgulanmış URL yapısı;

  • http://www.imdb.com/title/tt0468569

IMDB’nin link yapısı size ve arama motorlarına herhangi bir şekilde hiyerarşi yapısı yansıtmaz. “TT04685569” referansı arama motorlarına bu içeriğin ne ile alakalı olduğuna dair bir bilgi vermemektedir. Arama motorlarının sayfanın içeriğini anlamasına ve küçük bir miktarda yarar sağladığı için URL yapısı önemlidir.

Hiyerarşi yapısı hem kullanıcıların gezinmesinde hem de arama motorlarının bulmasında yardımcı olacak bilgilerdir. Google’da gördüğünüz arama sonuçları sayfa düzeyinde olsa da, Google bir sayfanın site genelinde ne kadar rol oynadığını görmek ve bağlantılı sayfaları araştırmak ister.

URL yapısı hakkında daha detaylı bilgi almak ve temel inşasını öğrenmek için URL konusuna bakabilirsiniz.

Sayfa İçeriği ver Derinliği

Google, yapılan sorgulara göre kullanıcıya en iyi içeriği oluşturan sonucu ilk sıraya taşımak istiyor. Bu nedenden dolayı arama yapanların kullanıcıların sorgu ile alakalı bilmek istedikleri şeyleri sunan sonuç, ilk sırayı kazanan olacaktır.

Ama bu durum yazınızın ne kadar uzun olduğu ile ilgili değildir. Uzun yazılmış içerikler her zaman daha iyi demek değildir.

2015 yılında kullanıcıların daha alakalı sonuçlar görmesine olanak sağlayan makine tabanlı arama algoritması Rankbrain ile tanışmıştık. Google bu konunun üstüne gitmek ve kendini geliştirmek istediğini açık açık Ekim ayı sonunda duyurduğu BERT ( Bidirectional Transformers for Language Understanding ) ile kesinleştirmiş oldu.

Google BERT güncellemesini kaçıranlar için kısaca, Natural Language Processing (doğal dil işleme) ile kullanıcıların nasıl sorgu yaptıklarını anlamak için kullandığı, sinirsel ağ tabanlı yapay zekadır. Google’a göre BERT, “arama sonuçları ve kendi algoritmalarındaki son 5 yıldır en büyük sıçrayışı” temsil ettiğini söylüyorlar.

E.A.T – YMYL

E.A.T ingilizce Expertise, Authoritativeness ve Trustworthiness kelimelerinin baş harflerini temsil eden ” Uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik” anlamına gelmektedir. 2014 yılında Google’ın Kalite değerlendirme rehberini yayınladığında ilk kez karşılaştığımız E-A-T tanımın önemini o zamanlardan beri biliyorduk. Fakat şunları da unutmamak lazım;

  • E-A-T bir sıralama faktörü değil, sayfa kalitenizi belirler,
  • E-A-T, Google’ın YMYL (Your Money Your Life) konuları ve sayfaları için kritik öneme sahiptir

Google’ın kalite rehberinde tanımladığı YMYL, “bir kişinin gelecekteki mutluluğunu, sağlığını, finansal istikrarını veya güvenliğini potansiyel olarak etkileyebilecek” bir sayfa veya konudur.

İpucu:
Görsel ve Resim optimizasyonu bilgileri için Görsel ve Resimler konusuna bakmayı unutmayın.

İdeal olarak optimize edilmiş bir web sayfası

İdeal bir web sayfası istiyorsanız aşağıdaki kurallara dikkat etmeniz ve uymanız gerekmektedir,

  • Belirli bir konuyla (ürün, nesne veya bilgi içeriği) yüksek alakalı içerikler oluşturun,
    • Konu başlığına anahtar kelimenizi girin
    • URL yapısında anahtar kelimeniz geçsin,
    • Konu görsellerine Alt etiketi ekleyin,
  • Belirlediğiniz konu da SERP sonuçlarında bulunan sitelerden çok daha iyi bir içerik oluşturmaya özen gösterin.
  • Kategori veya bilgilendirici konulara iç link sağlayın.
  • Alt kategorilerinize link çıkışı yapın yazı içerisinden.

Öğrenmeye devam et

Author avatar
Seoz
SEOz.com.tr - Dijital Pazarlama ve SEO Ajansı