John Mueller Webmaster Tools Youtube kanalında haftalık programında bu sefer kullanıcının oluşturduğu içeriğin web sitenizin sıralamasında etkisi hakkındaki soruları cevaplıyor.
Amit Kumar’ın #AskGoogleWebmasters etiketiyle sorduğu soruda;
Google arama sıralamalarında içeriği, alaka düzeyini ve içerik kalitesini kullanmaktadır. Bu durum kullanıcı tarafından oluşturulmuş içeriktede etkili midir?
Video İçeriği
John Mueller yaptıkları videonunda sizler tarafından gelen sorulardan oluşan bir içerik olduğunu belirterek sözlerine başlıyor.
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler, yorumlar olabilir, herhangi bir tartışma yazısı olabilir veya tamamen kullanıcı tarafından oluşturulmuş bir sayfa olabilir.
Google kullanıcıların oluşturduğu içerikle sitenin sahibinin yazdığı içerik arasında ayrım yapamamaktadır. Bunların hepsini sitenizde yayınlamak istediğiniz içerik olarak görmektedir. Kullanıcıların oluşturduğu içerikler sitenizde yayınlandı ve sıralama için kullanılacak.
Eğer sitenizde kullanıcı tarafından çok fazla içerik oluşturuluyorsa ve bu içerikler sitenizdeki içerik standartlarını karşılamıyorsa bunu engellemenin basit bir yöntemi bu içeriklere noindex etiketi eklemek olabilir. Aynı zamanda içerik sitenizde yayınlanacak kadar yeterliyse de indexleri açabilirsiniz.
Örnek olarak, kullanıcı tarafından oluşturulan bir içeriğin yetersiz olduğunu düşünüyorsanız;
<meta name="robots" content="noindex">
etiketini ekleyerek SERP sonuçlarındaki index limitlerinizi saklayabilirsiniz.
Aynı zamanda kullanıcı tarafından oluşturulmuş içeriklerdeki linkleri Google ve diğer kullanıcılar tarafına bildirmek için linklere rel=”ugc” etiketini ekleyebilirsiniz.
Daha önce nofollow yapısının değiştiğini ve UGC, sponsored linklerin geldiğini belirtmişti. (Buradan bakabilirsiniz. )
Robots meta etiketlerini hakkında daha fazla bilgi için buradaki dokümantasyona bakabilirsiniz.
UGC, Sponsored, Nofollow Linkler
Sitenizdeki belirli bağlantılar için, bağlantı verilen sayfayla ilişkinizi Google’a bildirmek isteyebilirsiniz. Bunu yapmak için <a>
etiketinde aşağıdaki rel
özelliği değerlerinden birini kullanmalısınız.
Google’ın herhangi bir niteliği olmadan takip etmesini beklediğiniz normal bağlantılar için rel
özelliği eklemeniz gerekmez. Örnek: “En beğendiğim at <a href="https://horses.example.com/Palomino">
palomino</a>
‘dur.”
Diğer bağlantılar için aşağıdaki değerlerden bir veya daha fazlasını kullanın:
rel Değer | Açıklama |
---|---|
rel="sponsored" | Reklam veya ücretli yerleşim olan bağlantıları (genel olarak ücretli bağlantılar adı verilir) sponsored (sponsorlu) olarak işaretleyin. Google’ın ücretli bağlantılarla ilgili tutumu hakkında daha fazla bilgi.NOT: Bu tür bağlantılar için daha önce nofollow özelliği önerildi ve bunları işaretlemenin (sponsorlu tercih edilse de) hâlâ kabul edilebilir bir yoludur. |
rel="ugc" | Yorumlar ve forum yayınları gibi kullanıcılar tarafından oluşturulan içerik (UGC) bağlantılarını ugc olarak işaretlemenizi öneririz.Katkıda bulunan güvenilir kullanıcıları tanımak ve ödüllendirmek istiyorsanız, bu özelliği, zaman içinde sürekli olarak yüksek kaliteli katkı yapan üyeler veya kullanıcılar tarafından gönderilen bağlantılardan kaldırmayı düşünebilirsiniz. Spam olarak yapılan yorumlardan kaçınmak için okumaya devam edin. |
rel="nofollow" | Diğer değerler geçerli olmadığında ve Google’ın sitenizi bağlantı verilen sayfalarla ilişkilendirmesini ya da bu sayfalardan sitenizi taramasını istemezsiniz nofollow değerini kullanın. (Kendi sitenizde olan bağlantılar için aşağıda açıklandığı gibi robots.txt dosyasını kullanın.) |
Birden fazla değer | Birden çok rel değerini boşluk veya virgülle ayrılmış liste olarak belirtebilirsiniz. Örnekler:<a href="https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese" rel="ugc nofollow"> Appenzeller</a> peynirini seviyorum.<a href="https://cheese.example.com//blue_cheese" rel="ugc,nofollow"> Mavi</a> peyniri hiç sevmiyorum. |
Bu rel
özellikleriyle işaretlenen bağlantılar genellikle izlenmez. Bağlantı verilen sayfaların, site haritaları veya başka sitelerden bağlantılar gibi farklı yollarla bulunduğunu ve bu nedenle, sayfaların yine de taranabileceğini unutmayın. Bu rel
özellikleri, robots meta tag olarak da kullanılabilen nofollow
hariç yalnızca <a>
etiketlerinde kullanılır (bunun nedeni Google’ın yalnızca <a>
etiketiyle işaret edilen bağlantıları izleyebilmesidir).