Scroll to top

SEO Hakkında Sıkça Sorulan Sorular #AskGoogleWebmasters

Google Webmasters nedir?

Google Webmasters ya da Google Web yöneticisi, sitenizi Google arama ve sıralama mantığını anlamanıza ve geliştirmenize yardımcı olacak bilgiler ve araçları içeren kaynaktır.

Google Webmasters Youtube kanalında, Google arama ile ilgili araçlar, politikalar ve daha fazla teknik detayını Google çalışanı John Mueller tarafından kullanıcıların sorularıyla cevaplamaktadır.

Her ay Twitter üzerinden #AskGoogleWebmasters etiketiyle sorulan soruların cevaplandığı kanalda, Google çalışanı tarafından birinci ağızdan bilgi alabilmeniz ve SEO açısından daha doğru bir yaklaşım sağlayabilmeniz mümkün olmaktadır.


SEO konusunda daha detaylı bilgilere ve başlangıç için neler yapmanız gerektiğini öğrenmek için SEO nedir? adlı konumuza bakabilirsiniz.


En çok sorulan SEO Soruları – Yılbaşı Özel

Sıkça Sorulan SEO Soruları – Yılbaşı Özel #AskGoogleWebmasters

Video İçeriği

Bu yılbaşında Twitter’da #AskGoogleWebmasters etiketi altında John Mueller’e SEO hakkında en çok sorulan sorulara şu sorulara yanıt verdi;

  • 301 ve 302 Yönlendirmeleri arasındaki farklar nelerdir?
  • HTTP Durum kodu 404 ve 410 arasındaki fark nedir?
  • Sayfamın başlık ve açıklama meta etiketi ne kadar olmalıdır?
  • Site başlıklarında Sembol/Emote kullanabilir miyim?
  • URL’lerde bulunan anahtar kelimeler önemli mi?
  • Sayfalardaki URL yapısını .php veya .html ile bitirmemin önemi var mı?
  • Daha iyi bir sıralamanın sırrı nedir?

301 ve 302 Yönlendirmeleri arasındaki farklar nelerdir?

301 yönlendirmesi, URL adresini kalıcı olarak yönlendirme anlamına gelmektedir. ” Redirect Permanent”

302 yönlendirmesi, URL adresini geçici olarak yeniden yönlendirmesi anlamına gelmektedir. ” 302 Moved Temporarily”

301 ve 302 yönlendirmesi sıkıntısız olarak kullanıcıları gitmek istedikleri yere yönlendirir. Aralarında çok ufak bir fark var. 301 yönlendirmesi kalıcıdır ve bizi orada tutar. 302 yönlendirmesi ise geçicidir ve elbet sonunda başladığımız noktaya kontrollerimizi ettikten sonra geri döneceğimiz anlamına gelmektedir.
Bunlar sadece yönlendirmenin birkaç farklı yollarından biri. Size hangisi uygun geliyorsa onu kullanın ve SEO açısından bir sıkıntı oluşturmayacağına emin olabilirsiniz.

HTTP Durum kodu 404 ve 410 arasındaki fark nedir?

404 ve 410 http durum kodlarının ikisi de sayfanın ulaşılamadığının bilgisini vermektedir.

Teorik olarak 410 kodu biraz daha net bir bilgi vermektedir. Fakat normal bir web sitesi için ikisi de aynı anlama gelmektedir. O yüzden boşuna arasında ne fark var diye takılmayın.

404 HTTP durum kodu içeriğiniz bulunmadığında ortaya çıkan sonuç ekranıdır. 410 Http durum kodu ise, arama motoruna bu içeriği sildiğinizi ve arama sonuçlarından kaldırabileceğinizi işaret etmektedir.

Sayfamın başlık ve açıklama meta etiketi ne kadar uzunlukta olmalıdır?

Ne yazık ki buna uygun belirlenmiş bir uzunluk bulunmuyor. Başlıkları özgün, ilgi çekici ve kullanıcıların aramalarına uygun açıklamalar taşıyan şekilde oluşturmanız gerekmektedir.

Google’da bu şekilde içeriklerinizi Öne çıkan arama sonuçlarında önerebilsin.

? Site başlıklarında Sembol/Emote kullanabilir miyim?

Tabi ki kullanabilirsin. Birçok insan bu şekilde arama yapıyor ve Google bunları belirlemekte yanılmayacaktır.

URL’lerde bulunan anahtar kelimeler önemli mi?

URL ve kalıcı bağlantılardaki kelimeler sayfalar için önemsizdir. İçeriklerinizi yönetebilmek adına iyi bir seçim olacaktır. Halihazırda kullanıyorsanız kullanmaya devam edebilirsiniz. Eğer kullanmıyorsanız bunu dert etmenize gerek yok.

Sayfalardaki URL yapısını .php veya .html ile bitirmemin önemi var mı?

Hayır. İkisi de iyi. Ayrıca birinden diğerine geçmenizi de eğer çok büyük bir alt yapı değişikliği yapmayacaksanız önermiyorum.

Daha iyi bir sıralamanın sırrı nedir?

Bunun herhangi bir sırrı bulunmamakta kusura bakma. Web siteniz arama motoru optimizasyonu açısından teknik açıdan güçlü ve kullanıcı odaklı içerikleriniz varsa başlamak için güzel bir adım olacaktır.

Güvenilir pastacılar tarafından iyi malzemeler ile hazırlanmış bir kurabiyeyi, istediğiniz yerde pişirerek onlarla karşılaştırın. Ayağa kalkın çarpıcı, iyi bir tekniğe sahip ve uzun sürede gurur duyacağınız bir iş ortaya koyun.

Google algoritması bir sayfadaki kelime sayılarını saymaz. Bu bir kurabiyeyi ağırlığına göre yargılamamanıza benzer. Sayfalarınızın önerilen sonuçlarda çıkmasını istiyorsanız harika bir şey yapın.

301 ve 302 Yönlendirmeleri arasındaki farklar nelerdir?

301 yönlendirmesi, URL adresini kalıcı olarak yönlendirme anlamına gelmektedir. ” Redirect Permanent”

302 yönlendirmesi, URL adresini geçici olarak yeniden yönlendirmesi anlamına gelmektedir. ” 302 Moved Temporarily”

301 ve 302 yönlendirmesi sıkıntısız olarak kullanıcıları gitmek istedikleri yere yönlendirir. Aralarında çok ufak bir fark var. 301 yönlendirmesi kalıcıdır ve bizi orada tutar. 302 yönlendirmesi ise geçicidir ve elbet sonunda başladığımız noktaya kontrollerimizi ettikten sonra geri döneceğimiz anlamına gelmektedir.

Bunlar sadece yönlendirmenin birkaç farklı yollarından biri. Size hangisi uygun geliyorsa onu kullanın ve SEO açısından bir sıkıntı oluşturmayacağına emin olabilirsiniz.

HTTP Durum kodu 404 ve 410 arasındaki fark nedir?

404 ve 410 http durum kodlarının ikisi de sayfanın ulaşılamadığının bilgisini vermektedir.

Teorik olarak 410 kodu biraz daha net bir bilgi vermektedir. Fakat normal bir web sitesi için ikisi de aynı anlama gelmektedir. O yüzden boşuna arasında ne fark var diye takılmayın.

404 HTTP durum kodu içeriğiniz bulunmadığında ortaya çıkan sonuç ekranıdır. 410 Http durum kodu ise, arama motoruna bu içeriği sildiğinizi ve arama sonuçlarından kaldırabileceğinizi işaret etmektedir.

Sayfamın başlık ve açıklama meta etiketi ne kadar uzunlukta olmalıdır?

Ne yazık ki buna uygun belirlenmiş bir uzunluk bulunmuyor. Başlıkları özgün, ilgi çekici ve kullanıcıların aramalarına uygun açıklamalar taşıyan şekilde oluşturmanız gerekmektedir. Google’da bu şekilde içeriklerinizi Öne çıkan arama sonuçlarında önerebilsin.

Site başlıklarında Sembol/Emote kullanabilir miyim??

Tabi ki kullanabilirsin. Birçok insan bu şekilde arama yapıyor ve Google bunları belirlemekte yanılmayacaktır.

URL’lerde bulunan anahtar kelimeler önemli mi?

URL ve kalıcı bağlantılardaki kelimeler sayfalar için önemsizdir. İçeriklerinizi yönetebilmek adına iyi bir seçim olacaktır. Halihazırda kullanıyorsanız kullanmaya devam edebilirsiniz. Eğer kullanmıyorsanız bunu dert etmenize gerek yok.

Sayfalardaki URL yapısını .php veya .html ile bitirmemin önemi var mı?

Hayır. İkisi de iyi. Ayrıca birinden diğerine geçmenizi de eğer çok büyük bir alt yapı değişikliği yapmayacaksanız önermiyorum.

Daha iyi bir sıralamanın sırrı nedir?

Bunun herhangi bir sırrı bulunmamakta kusura bakma. Web siteniz arama motoru optimizasyonu açısından teknik açıdan güçlü ve kullanıcı odaklı içerikleriniz varsa başlamak için güzel bir adım olacaktır.


SEOz’un Arama Motoru optimizasyonu konusuna nasıl yaklaştığını ve bu bağlamda hizmet almak isterseniz SEO Danışmanlığı konumuza bakabilirsiniz.


Güvenilir pastacılar tarafından iyi malzemeler ile hazırlanmış bir kurabiyeyi, istediğiniz yerde pişirerek onlarla karşılaştırın. Ayağa kalkın çarpıcı, iyi bir tekniğe sahip ve uzun sürede gurur duyacağınız bir iş ortaya koyun.

Google algoritması bir sayfadaki kelime sayılarını saymaz. Bu bir kurabiyeyi ağırlığına göre yargılamamanıza benzer. Sayfalarınızın önerilen sonuçlarda çıkmasını istiyorsanız harika bir şey yapın.

Author avatar
Seoz
SEOz.com.tr - Dijital Pazarlama ve SEO Ajansı