Google yaptığını mayıs güncellemesinin ardından ne gibi yenilikler getirdiğini ve değişiklikleri bize John Mueller aracılığı ile kendi evinden aktarıyor.
Google aramalarındaki değişikliklerin özetini sundukları Search News programında, Covid-19 arama güncellemesi, yeni hız metrikleri, mobil öncelikli dizin ve daha fazlasını karşımıza çıkarıyor. Video içeriği;
Covid-19 ile değişen arama sonuçları
Google’ın arama sonuçlarının etkisini tekrar ele almasını sağlayan Covid-19 salgını ile birlikte pek çok değişiklik web yöneticilerine sunuldu. Ekleme ve değiştirmeler yaparak arama sonuçlarını ve insanlara yardımcı olmak için de webmasterlara yeni birkaç mücadele eklemeleri gerekmişti. Ayrıca bu duyuruları takip etmeniz için Search Console’da da Covid-19 ile ilgili bir bölüm oluşturduk. Bunun detaylarına buradaki sayfadan ulaşabilirsiniz.
Covid-19 duyuruları için gereken yapısal veri işaretlemesine Google’ın dokümantasyonundan ulaşabilirsiniz.
Google, İptal edilen etkinlikler, konserler, sanat gösterileri yerine internet üzerinden yapılan etkinliklere destek vermeye başladı ve yapısal veri kısmını bu şekilde güncelledi. Etkinliklerin Covid-19’a göre güncellenmiş yapısal veri işaretlemesine buradan ulaşabilirsiniz.
Devlet ve resmi sağlık kuruluş sitelerindeki duyuruları özel olarak arama sonuçlarındaki ve birçok yerde bilgi alabilmeniz için yapısal veriler ile gösterim sağladık.
Covid-19 süresince işletmeler kapalı olarak kaldığı için, bazı webmasterların bu durumu yeterince dikkate almadığını ve süreci kötü yönettiğini gözlemledik. Mağaza kapanışlarını daha iyi anlayabilmeniz ve düzenleyebilmeniz için rehber içeriğini yayınladık. Bu rehberde internet mağazını nasıl duraklatabileceğinizi, gönderim yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğine kadar pek çok konuyu ele alıp size rehberlik edecek çalışmayı hazırladık. İlgili dokümantasyona buradan ulaşabilirsiniz.
Herkesin evde kalıp internete yoğunlaştığı şu dönemlerde web site sahiplerinin sunucularında yaşayabilecekleri problemleri minimuma indirmeleri için gerekli olan server düzenlemeleri hakkında geliştiricilere severın aşırı yüklenmesi hakkında bir dokümantasyon oluşturduk. Buradan detaylarına ulaşabilirsiniz.
Anlık Web Site hızları Search Console’da
Chrome’un yeni sunduğu Core Web vitals ile, web siteniz hakkında net bir dizi temel metrik sağlamaktadır. Web site geliştiricilerin sitelerini oluşturmasını ve geliştirmesine yardımcı olması için test edebilecekleri kaynakları sunuyor. Bu ek yardımcılar,
- Chrome DevTools
- PageSpeed
- Lighthouse
- Search Console’s Speed report
Google Search Console gelen yenilik ile birlikte deneme sürecinde anlık olarak mobil ve masaüstü versiyonlarında sitenizdeki sayfaların kullanıcı tarafından hangi hızı aldıklarını gözlemleyebiliyorsunuz.
Bu rapor ile yavaş ve ortalama hızdaki sayfaları kullanıcı deneyimlerine göre daha iyi hale getirebileceksiniz.
Core Web vitals aşağıdaki resimde gösterilen metrikleri içerir.
- Largest Contentful Paint (LCP): yükleme performansını ölçer. Ana sayfanızın ne kadar sürede gözüktüğünü ve kullanıcıya aktarıldığını göstermektedir. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için bu değerin 2.5 saniyenin altında kalması önerilmektedir. Bu metrik ilk zengin içerikli boya ve zaman indekslerine bağlı olarak değişmektedir. İlk zengin içerikli boya ile karıştırılmaması gerekir ve PageSpeed sorgusuna yeni eklenmiştir.
- First Input Delay (FID): İlk giriş gecikmesi etkileşimi ölçmektedir. Bu metrik kullanıcıların sitenizle ilk etkileşim kurmaya çalışırken hissettikleri deneyimdir. İyi bir kullanıcı deneyimi yakalamak için sayfalarınızın 100 ms altında bir FID değerine sahip olması gerekmektedir.
- Cumulative Layout Shift (CLS): Kümülatif Düzen kayması sitenizin görsel kararlılığını ölçer. Görsel düzeni ölçer ve bunu nicelleştirir. Görünür sayfa içeriğinin beklenmeyen bir düzen kaymasına miktarını ölçmektedir. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için bu değerin 0,1 ‘den küçük olması ön görülmektedir.
Core Web Vitals kaynağına buradaki dokümantasyon üzerinden tam sürümüne ulaşabilirsiniz ve sitelerinizi geliştirmek amacıyla kullanabilirsiniz.
Mobil Öncelikli Dizin
Google botlarının akıllı telefon gibi davranıp sitenizi incelemeye aldığı ve mobil arama sonuçlarında sıralamaya aldığı bir geliştirmedir. Kullanıcıların mobil cihazlarında gördüklerine yakın bir sonuca Google’da bu şekilde ulaşır. Gösterilen tüm arama sonuçlarının %70’i şu an için mobil öncelikli dizine hazır durumdadır. Mobil öncelikli dizin hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz buradaki dokümantasyonu inceleyebilirsiniz.
Web sitenizin mobil öncelikli dizine geçip geçmediğini merak ediyorsanız, Search Console üzerinden bunu kolayca takip edebilirsiniz.
Search Console ‘a giriş yaptıktan sonra Ayarlar > Mülk ayarları kısmında karşınıza gelen Hakkında bölümünde Dizine Ekleme Tarayıcısı olarak GoogleBot Akıllı Telefon gördüğünüzde siteniz mobil öncelikli dizin kapsamına girmiş demektir.
Google Güncelleme Haberleri
Birçok kullanıcının Google’dan talep ettiği güncelleme mi oldu, neler değişti eski güncellemelerde neler olmuştu gibi soruların hepsine yanıt verebilecek güncelleme günlüğü yayınlandı. Arama geliştiricileri belgelerinde bundan sonra yapılan her değişiklik ve güncellemenin bilgisi bu kısımda yer alacak.
Google’ın son güncellemelerine buradaki sayfadan ulaşabilirsiniz.