Google Mayıs çekirdek güncellemesi 4 mayıs tarihi itibariyle yayınlandı ve etkilerini birçok sektör derinden yara alarak öğrendi. Güncellemenin etkilerini tam olarak bilmiyor olsak da şu anki değişimlerden bir şeyler öğrenmek mümkün. Peki, Google mayıs güncellemesi hakkında neler biliyoruz?

Google Mayıs 2020 Algoritma güncelleme haberini buradan okuyabilirsiniz.

Google yapılan güncellemenin etkilerinin 2 haftaya kadar sürebileceğini belirtse de aramalar çok hızlı bir şekilde yer değiştiriyor ve siteler hit kaybı yaşamaya veya kazanmaya devam ediyor. Bu yüzden şimdilik sitelerde köklü değişiklikler yapmak doğru olmayacaktır.

Mayıs çekirdek güncellemesi ile bu güncellemenin diğerlerinden farklı olduğu daha belirginleşiyor. En çok etkilenen sektörlerse;

  • Yerel işletmeler,
  • Sağlıkla ilgili siteler,
  • Bilgi içerikli, aynı anda birden fazla dili içerisinde barından siteler
Google Mayıs Çekirdek güncellemesinden etkilenen siteler
Google Mayıs Çekirdek güncellemesinden etkilenen siteler

Bu sektörlerin yanında birçok sektörde de aynı etkileri görmek mümkün.

Gözlemlerimiz

Birçok seo uzmanı ve site sahipleri yeni algoritma güncellemesi ile birlikte, büyük hit kaybı yaşadıklarını ve Covid-19 ile birlikte kötü gitmeye başlayan işlerinin daha da kötü gittiği konusunda endişeli olduklarını dile getiriyorlar.

Bunun yanında ise birçok uzmanda mayıs algoritma güncellemesinin en önemli güncelleme olduğunu ve daha kazananların kimler olduğunun belirsiz olduğunu söylüyorlar. Ortak görüşlerden biri şu anlık sadece analiz yapıp tam olarak büyük resmi görmek olsa da sağlık sektöründe bazı siteler değişiklik yapmaya başladı.

Covid-19 ile Google’ın öğrendikleri

Güncellemeyi yayınlarken söyledikleri, tek bir konu için daha önce hiç bu kadar uzun süreli arama trafiği almamıştık diyen Google, yayınladığı algoritmasının temelinin bu olduğunu düşünmek yanlış olmaz. Şüphesiz ki virüs, arama kalıplarını ve kullanıcıların görmek istedikleri sonuçlar yapısını değiştirdi.

Google’ın yeni algoritması bu değişikliklere daha duyarlı hale gelmek ve kullanıcılara istedikleri sonucu daha iyi öne çıkarmak için sorgu türüne göre faktörleri yenilemiş olabilir. Bunu kesin olarak bilmek şu anda imkansız.

Google’ın Covid-19 ile öğrendikleri tabi ki tek bir sektörü hedeflemeyeceğini bilmek önemli. Bazı sektörleri daha fazla etkileyebilir ama orayı hedeflediği söylenemez.

Google’ın bu zamana kadar yaptığı güncellemelerde, kullanıcının arama amacını anlayıp karşılarına en iyi sonucu çıkarmak için çalıştığını biliyoruz. Bunu yaparken Bert ile web sitelerin içeriklerini analiz ederek arama sorgularıyla en alakalı içerikleri sunmak konusunda detaylı güncelleme geçmişine sahip olduğunu da biliyoruz. Ocak güncellemesi ile neler değiştirdiğini zaten biliyoruz, bu konu hakkında bilgi almak isterseniz buradaki konuyu inceleyebilirsiniz.

Örnek olarak Google bir hastalıkla ilgili aramalarda bilimsel yanıtları, araştırmaları göstermek istediğinde, bu hastalığa doğal çözümler sunan siteleri olumsuz yönde etkileyecektir. Bu durum arama amacının kullanıcının isteklerine göre değiştiğini göstermektedir.

Değinmemiz gereken başka bir nokta ise Thin Content ( Zayıf İçerik). Sitenizde kullanıcıyı tatmin etmeyen kalitesiz olarak tabir edebileceğimiz içeriklerin arama sonuçlarından hızlı bir şekilde silindiğini görmekteyiz. Tabi ki kesinlikle içerik kalitesinin düşüklüğünden olup olmadığını bilmiyoruz fakat, ortak noktaları şimdilik bu nokta gibi duruyor.

Güncellemeler içerik kalitesine mi odaklanıyor?

Google her zaman kaliteli, kullanıcılarına yarar sağlayabilecek siteleri sıralamak istemektedir. En önemli noktalardan biri, kullanıcının yaptığı arama sorgusuna cevap verebilecek en iyi içeriği karşına çıkarmak ve kullanıcının bu içerikten tatmin olup olmadığını gözetlemesidir.

Teknik olarak arama sıralamalarında yüksek kaliteli bir site olduğu için web sitenizi sıralamaz. Arama sorgusuyla alakalı olduğu için web sayfasını sıralar.

Web sitenizde değişiklik yapmadan önce arama sonuçlarının sabit kalmasın beklemek daha yararlı olacaktır. Değişimleri yanlış değerlendirdiğiniz de tekrar sitenizi toparlamak daha uzun sürecektir.

Sonuçlar

  • Şimdilik bir aksiyom almak yerine biraz daha bekleyip güncellemenin oturmasını beklemek gerekiyor,
  • İçerikleri her zaman kullanıcıların yapacakları tüm sorgulara göre düzenlemek ve geliştirmek önemli,
  • Sektörünüze göre Google’ın sizden istediği yapılara dikkat etmeniz, hem bu güncelleme hem de tüm güncellemeler boyunca geçerli olacaktır,