Markanızın / şirketinizin internet ortamında başarılı olması ve hedeflediğiniz kitleye hızlı bir şekilde ulaşarak ürünlerinizi/hizmetinizi tanıtmak için Dijital pazarlama ihtiyaçlarınızı karşılayacak en etkili yöntemdir. Dijital pazarlama dendiğinde ilk akla gelen çalışmaların “ sosyal medya” odaklı gibi görünsede sadece bununla kısıtlamak doğru olmayacaktır. Peki, dijital pazarlama nedir, ne anlama gelmektedir?

Dijital Pazarlama, internet ortamındaki dijital teknolojileri kullanan, cep telefonu uygulamalarını, görüntülü reklamcılık, sosyal medya ve diğer tüm dijital ortamları kullanarak ürün ve hizmetlerin pazarlanmasına verilen isimdir.

2020 yılında etkili olacak, global olarak kabul edilmiş dijital pazarlamaya yön verecek, geliştirecek gelişmeler ve etkili olabilecek tekniklere hep birlikte göz gezdirelim.


Chatbots (Sohbet Robotları) Gelişiyor

Chatbot - Sanal Asistanlar
Chatbot – Sanal Asistanlar

Hali hazırda hayatımızda yer alan markaların kullandığı yardımcı robotların bu yıllarda biraz daha fazla görünür durumuna geçeceği aynı zamanda daha etkili pazarlama yapan, ikna kabiliyeti yükselen ve içerisinde reklam barındıran Chatbot kullanımı yaygınlaşacağı öngörülüyor.

Markalara /kuruluşlara zaman tasarrufu ve müşteri memnuniyeti sağlamak için yardımcı olan sanal asistanlar, 2020 yılı içerisinde daha gelişmiş ve daha çok hayatımızda yer alacak konumda olacaklar. Müşterinin hızlı şekilde sohbet ekranından destek alması, uzun süreler beklemeden aradığına hızlı ulaşması ve doğru bilginin ulaşılması açısından Sanal asistanlar, satış dönüşüm oranınıza direkt olarak katkı sağlayacaktır.


Sesli Arama (Voice Search)

Sesli Arama (Voice Search)
Sesli Arama (Voice Search)

Google’ın son Berth güncellemesi ile kullanım alanının çok daha fazla arttığı ve geliştiği sesli aramalar, anahtar kelime tabanlı reklam modelleri ve SEO yapısında değişikliklere yol açacak gibi görünüyor.

ABD’de de 66.5 milyon Amerikalı Alexa, Google Home ya da Siri gibi kişisel asistanları aktif olarak kullanıyor. Hali hazırda yurt dışında yapılan aramaların %31’i kişisel asistan kullanarak sesli olarak arama yapılıyor. Bu gelişen pazar ilerleyen dönemlerde daha aktif ve en büyük çevrimiçi pazarlama stratejileri arasında yer alacağına inanılıyor.

Google’ın yaptığı güncellemeler olsun elde edilen arama verileri ışığında dijital pazarlama stratejilerinde göz ardı edilmeyecek bir alanda. Sesli aramaları markanızın/işletmenizin web sitesine entegre etmeden önce bu sistemin nasıl çalıştığını anlamak gerekiyor.

Anahtar kelimelerinizin seçiminden tutun, içeriğinizin kullanıcılara faydalı olup olmadığına ve Google’ın arama sonuçlarındaki Featured Snippets (Öne Çıkarılmış Sonuçlar) alanlarına dikkat etmeniz gerekiyor.


Shoppable Posts (Alışveriş Yapılabilir Gönderiler)

Alışveriş yapılabilir Sosyal medya gönderileri
Alışveriş yapılabilir Sosyal medya gönderileri

Sosyal medyanın dijital pazarlama alanındaki en kuvvetli ayağı olduğunu zaten biliyoruz. Sosyal medya kullanıcıları artık daha fazla alışveriş yaparak ihtiyaçlarını da bu mecralar üzerinden gerçekleştirmeye başladılar. Instagram, Pinterest ve Facebook kullanıcıların işlerini kolaylaştırırken aynı zamanda satıcıların da işlerini kolaylaştırmak için çalışmalar yapıyor. Ürünlerinizi tanıtırken artık normal gönderinizde bile ürünleri etiketleyerek aynı anda ürün bilgilerini de gösterebiliyor olmanız.

Ürün adı, fiyatı ve ürünlerle alakalı bilgilerin yanında ürünü satın almanız için yönlendirme yapıyor ve uğraşmadan hızlı bir şekilde satış yapmanıza imkan veriyor. Instagram kullanıcılarının %54’ü Instagrma Checkout özelliğini kullanarak alışveriş yaptığı bilinmekte. Hızlı, güvenilir ve çok ekstra bir geliştirme yapmadan kullanılabilecek bir yenilik olduğu için 2020 dijital pazarlama trendleri arasında kendine yer buluyor.

AR (Arttırılabilir Gerçeklik) ve VR (Sanal Gerçeklik) Sürükleyici Teknolojiler

Arrttırılmış Gerçeklik Augmented Reality
Arrttırılmış Gerçeklik Augmented Reality

AR ve VR teknolojileri gelişen teknoloji süresince ilgisi günden güne artan ve mobil uygulamalarda da artık daha fazla yer almaya başladı. Top Marketing trendleri aşamasında AR’ın hızlı bir yükselişi de mevcut. Sanal gerçekliğin Arttırılmış gerçeklik tarafından geride bırakılacağı ve 2020 ila 2021 yıllarında daha fazla göreceğimiz tahmin ediliyor. AR uygulamaları büyük markalar tarafından hızlıca kullanıma alındı ve örneklerini günümüzde görmeye başladık.

Evinize bir eşya almadan önce arttırılmış gerçekliği kullanarak evinizde nasıl durduğuna veya bir gözlüğün sadece elinizdeki bir telefonla yüzünüzde nasıl duracağını görebiliyorsunuz.

Kişiselleştirme

Kullanıcılar kendisine gösterilen alakasız içerikleri, reklamları ve yalan haberleri görmekten sıkıldığı yine dijital pazarlama alanında ön planlarda olacak. Kişiselleştirilmiş pazarlama kısmında hedeflediğiniz kullanıcıların ilgi ve alakasına uygun pazarlama stratejileri geliştirilmesinin önemi giderek artıyor. Sosyal medya uygulamaları artık sadece kişilerin birbiriyle konuşmalarının yanında şirketlerin müşterileri ile doğrudan iletişime geçip çözüm üretebilecekleri alanlar olmaya başladı. 

Facebook Messenger, WeChat, Telegram ve Whatsapp uygulamaları sitenize entegre edilerek müşterileriniz ile direkt iletişime geçebilirsiniz. Kişiselleştirilmiş mesajlar, destekler ve çözüm süreçleri kullanıcıların ilgisini ve tercih sebebi olarak seçmesine de neden olmaktadır. Sektörünüze bağlı olarak tercih edebileceğiniz Chatbots veya kişiselleştirilmiş sohbet uygulamaları ile müşterilerinize en faydalı olacak şekilde hizmet verebilirsiniz.

  • 2020 Dijital Pazarlama Trendleri nelerdir?

    * Chatbots (Sohbet Robotları)
    * Sesli Arama (Voice Search)
    * Sosyal Medyalardaki alışveriş yapılabilir gönderiler
    * Arttırılmış Gerçeklik
    * Reklamların kişiselleştirilmesi

  • Dijital pazarlama nedir?

    Dijital Pazarlama, internet ortamındaki dijital teknolojileri kullanan, cep telefonu uygulamalarını, görüntülü reklamcılık, sosyal medya ve diğer tüm dijital ortamları kullanarak ürün ve hizmetlerin pazarlanmasına verilen isimdir.

  • Dijital satış ne demek?

    Dijital pazarlama terimi, uzun akademik açıklamalara ihtiyaç duymayacak kadar açık ve net bir tanımdır: Dijital kanalları kullanan verimli bir pazarlama yöntemi. Bu kanalların önde gelenleri ise; internet, sosyal medya ve mobil platformlardır.

  • Dijital pazarlama eğitimi nedir?

    Dijital pazarlama, elektronik ortamda ürün ve hizmetinizi tanıtabileceğiniz, günümüz teknoloji dünyasında geleneksel medyaya göre daha avantajlı ve tercih oranı yüksek pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama yöntemi bir firmanın ya da markanın dijital ortamdaki pazarlama sürecine verilen addır.

  • Dijital pazarlama kanalları nelerdir?

    1- Sosyal Medya İçerikleri ve Reklamları
    2- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
    3- İçerik Pazarlaması
    4- Google Ads Reklamları
    5- Mobil Pazarlama.
    6- Kurumsal Web Sitesi.